петак, 16. март 2018.

Весић: Постављањем шина на Мосту на Ади почиње низ инфраструктурних радова у Београду

Градски менаџер Горан Весић рекао је гостујући у Београдској хроници да ће у Београду у наредном периоду бити реализовани важни инфраструктурни пројекти, чија је реализација уско повезана и међусобно условљена. Он је најавио постављање шина на Мосту на Ади, изградњу нoвог савског моста, премештање старог на другу локацију уз консултацију струке и грађана око новог места, као и изградњу тунела који ће повезати Карађорђеву улицу и Булевар деспота Стефана. 

Весић је истакао да је постављање шина на Мосту на Ади веома важан и велики посао. Данас су почели припремни радови, навео је градски менаџер, а посао је добио „Енергопројект”, што ми је посебно драго јер је у питању домаћа компанија која побеђује на тендерима у конкуренцији страних. 

– Завршетак радова планиран је за 14 месеци, односно средином маја следеће године. Праве се два нова стајалишта, код петље у Радничкој и са новобеоградске стране, а саобраћај ће се одвијати нормално током радова. Када радови буду завршени, Раковица и Баново брдо биће шински повезани са Новим Београдом, што значи да ће путовање из тих делова Београда на другу страну Саве трајати десетак минута. Посао је вредан око милијарду и 650 милиона динара, а по завршетку радова одмах ће се кренути са изградњом новог савског моста на месту садашњег Старог трамвајског. До краја године биће завршен пројекат новог савског моста, почетком следеће ће бити расписан тендер, да би првог дана када трамваји буду кренули преко Моста на Ади почела изградња новог савског моста. Стари мост ће истовремено бити репариран и премештен на другу локацију о којој ће одлучити струка. Моје мишљење је да би згодно место било у блоковима на Новом Београду, јер бисмо тако спојили тај део града са Адом Циганлијом. Београду је потребан пешачко-бициклистички мост који повезује Нови Београд и Аду Циганлију, јер бисмо тако растеретили улаз на Аду, Мост на Ади, смањили број аутомобила на најпосећенијем београдском летњем излетишту, а грађани Новог Београда и Земуна би на много једноставнији начин стизали до Аде Циганлије.  Ипак, питаћемо струку и Београђане, јер ово је само моја идеја и сигурно је да ћемо чути још много добрих – рекао је Весић. 

Он је додао да ће нови савски мост имати четири саобраћајне траке, али и пешачку и бициклистичку стазу.

– Код Улице Владимира Поповића и Земунског пута радиће се приступне саобраћајнице, а на месту садашње Аутобуске станице у Карађорђевој улици у исто време почећемо са изградњом тунела који ће повезати Карађорђеву улицу и Булевар деспота Стефана. Тај тунел ће бити дуг два километра, који ће омогућити да се са Новог Београда до Панчевачког моста стигне за десетак минута. Тај тунел би требало осетно да растерети саобраћај у центру града, али и да смањи број возила у центру између 11 и 14 одсто. Због свега тога за нас је јако важан данашњи почетак постављања шина на Мосту на Ади, јер су сви велики инфраструктурни радови које смо данас поменули уско повезани – поручио је Весић. 

Говорећи о стању београдских улица и рупа које се појављују након завршетка зиме, Весић је подсетио да смо и поред благе зиме имали дане са екстремно хладним температурама. 

– Током зиме на улице Београда бачено је око 13.000 тона соли, што је прилична количина, а будући да су градске улице старе и да велика већина није реконструисана деценијама, неминовно је да се почетком пролећа појаве рупе. Асфалт не оштећује само со, већ вода и лед такође. Поправак улица је почео пре седам дана, а од тада је санирано око 2.500 оштећења. „Београд-пут” ради на санацији, у питању је велики посао, а искористио бих прилику да још једном апелујем на грађане да преко „Беокома” или сајта Града Београда пријаве проблеме попут ових. ЈКП „Београд-пут” одржава улице на 10 београдских општина, док смо за седам приградских општина организовали посебан тендер да би компаније из тих делова града добијале посао. То знатно убрзава процес поправке ових недостатака, да не би „Београд-пут” са тешким машинама ишао до Сопота или Лазаревца. У наредном периоду чека нас велики посао обнове градских улица. У Београду постоји око 1.800 километара улица којима саобраћа градки превоз, а грађани ће ускоро имати прилику да чују резултате анализе коју управо радимо. У питању је снимање улица специјалним камионом, који утврђује стање и дебљину асфалта, али и стање инфраструктуре која се налази испод коловоза. То ће нам дати одговор на питање које улице је потребно реконструисати прве – нагласио је градски менаџер. 

Весић је најавио и наставак уређења Карађорђеве улице, који ће уследити за неколико месеци. Како је рекао, до краја марта биће расписан тендер за уређење Карађорђеве улице, од Бранковог моста до Париске. 

– Истовремено ће бити урађена и реконструкција Савског кеја на том потезу, а до краја године биће измештена и железничка пруга. Биће урађен нови коловоз и бициклистичке стазе које ће на неким деловима бити двосмерне. Такође, постојаће пешачка стаза и на местима где сада пролазе трамваји имаћемо један прелепо уређен део града који се у потпуности уклапа у реконструисане фасаде у Карађорђевој. Вредност тендера за Карађорђеву улицу и Савски кеј је око 900 милиона динара. До краја марта биће расписан и тендер за реконсатрукцију Трга републике, вредан преко 400 милиона динара. Радиће се комплетно поплочавање на 1,5 хектара и тај трг ће коначно изгледати онако како би требало да изгледа централни трг једне европске метрополе. Саобраћај неће бити измештен, али ће бити успорен. Други део уређења Трга републике уследиће када се буде градила зграда опере и балета. У наредних седам дана биће расписан и тендер за уређење Нушићеве улице, дела који је сада у пешачкој зони и који ће бити у потпуности поплочан – истакао је Весић. 

Он је подсетио да се Београд неколико година борио за добијање организације Финалног турнира Евролиге 2018. године.

– После великог труда, на крају смо успели, па је сада прилика да у потпуности искористимо шансу која нам се указала. Ту не мислим само на спортски аспект и прилику да уживо видимо најбоље европске клубове и њихове играче, већ и да наши хотелски капацитети буду попуњени. Не сумњам да ћемо се као и увек добро представити као град, што је позитивно за имиџ државе и града – поручио је Весић.